واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

حراج کیلویی خوشبختی

  • کد خبر: ۱۹۱۴۰۱
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
حراج کیلویی خوشبختی
مگر می‌شود، بدون توجه به آنچه در جامعه می‌گذرد و روابط انسانی که در آن حاکم است، خوشبختی را یافت و البته به رسمی که اکنون مرسوم شده، خرید.

«رسیدن به سعادت، هدف اخلاق است که از راه تحقق خیر و فضیلت میسر است. راه رسیدن به فضیلت از طریق سنن فاضله پیوسته در شهر‌ها میسر است.»
برگرفته از سخنان فارابی

به تازگی عکسی از یک همایش انگیزشی در هتلی معروف و گران قیمت منتشر شده است. گفته می‌شود در این همایش ۲ هزارو ۵۰۰ نفر شرکت کرده اند و هزینه هر نفر ۵ میلیون تومان بوده است. همایشی که مملو از جمعیتی بوده که رمز و راز خوشبختی را نه در شهر و مناسبات میان شهروندان؛ بلکه درحوزه خصوصی جست وجو می‌کردند. گویی که می‌توان به صورت اَتمیزه زیست و به سعادت رسید.

خزیدن به گنج دنج خصوصی و طلب سعادت در این حوزه به مدد سیم، زر و دینار این روز‌ها سکه روز است. این روز‌ها اگر بخواهی دمی استراحت کنی و تن را از خستگی‌های روزمره بزدایی کافی است بروی به یکی از این مراکز تفریحی خصوصی و انواع پارک‌های گوناگونی که احداث شده است. یا یکی از این باغ ویلا‌هایی که می‌گویند در حال بلعیدن منابع آبی شهر هستند را کرایه کنی. می‌توانی به یکی از این شهر‌های تفریحی داخل یا خارج کشور بروی. در یک مسابقه از پیش تعیین نشده شرکت کنی. در آنجا از چند مکان دید و بازدید کرده و بازی و تفریح کنی و در نهایت با نگرانی اینکه تمام آداب و رسوم را نتوانسته‌ای به جا آوری به شهر خودت بازگردی.

اگر می‌خواهی فرزندت به سعادت برسد، یک مدرسه خوب و سطح عالی با نادیده گرفتن بلا‌های آشکار و پنهانی که نظام آموزشی ما گرفتارش هست، برگزینی تا او در آینده به جایی برسد. حال اگر در دخل و خرجت نامیزان است و نمی‌توانی از این گزینه‌ها یکی را انتخاب کنی. دنیای مجازی اجازه می‌دهد که در کنج خودت بروی و فارغ از آنچه که در هستی می‌گذرد، خوشبختی را طلب کنی.

اما مگر می‌شود، بدون توجه به آنچه در جامعه می‌گذرد و روابط انسانی که در آن حاکم است، خوشبختی را یافت و البته به رسمی که اکنون مرسوم شده، خرید. سوق یافتن دایره خوشبختی به حوزه خصوصی و بی توجهی به زندگی اجتماعی، سبب شده تا این روز‌ها بازار کسب و کار افرادی که چوب حراج به خوشبختی زده اند، گرم شود. فقط کافی است که در همایش هایشان شرکت کنی. یا کتاب هایشان را بخری. برای همه سلیقه‌ها هم راه حل دارند و هیچ گاه هم اگر به جواب نرسی کم نمی‌آورند. فقط بجنب که این حراج‌های واهی فعلا طالبان زیادی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->